L’Escola de Mares i Pares de l’Espriu s’ha posat en marxa. Per segon any, la sociòloga i educadora Alba Castellví ha estat l’encarregada d’obrir el cicle de xerrades trimestrals. En aquesta edició, un tema molt comú a les cases amb més d’un fill: les baralles entre germans. Dilluns, 9 d’octubre, l’aula de música de l’escola es va omplir de mares i pares interessats en saber com gestionar i resoldre discussions, conflictes i alguna que altra baralla. I amb el seu to tranquil i conciliador – també es dedica a la mediació familiar- la ponent va donar alguns consells sobre quan cal intervenir i quan cal no intervenir en els conflictes entre germans. El seu lema: SORT i PACIÈNCIA.

Gelosia, competència pels recursos o avorriment
Segons Castellví, la causa d’aquest tipus de conflictes pot ser per gelosia, per la competència pels recursos o per avorriment. Per això va dedicar una bona part de la xerrada a explicar de quina manera es pot treballar a casa l’emoció de la gelosia per minimitzar la seva transformació en conflicte. Comprendre el que li passa al nostre fill o filla quan pateix la gelosia i acompanyar-lo en aquesta emoció pot ajudar a reduir la possibilitat d’haver-hi conflicte o a fer-lo passar millor.

Molts dels conflictes entre germans arriben per la competència per objectes, joguines, privilegis… La recomanació en aquest cas és parlar i consensuar normes i… en cas que el conflicte acabi esclatant, no intervenir si sentim de lluny una discussió o una queixa (sense agressió), i si un dels dos se’ns ve a queixar. “En aquest cas –assegura Castellví- els hem d’animar a conversar més entre ells”.

En canvi, segons Castellví els pares han d’intervenir en els conflictes quan hi ha hagut agressió, plors (les llàgrimes que només són per cridar l’atenció cal ignorar-les) o si sempre acaba cedint el mateix. L’educadora també va explicar de quina manera cal gestionar les agressions en els conflictes, la intervenció i la mediació. Com a prevenció dels conflictes entre germans, l’Alba va suggerir promoure que els germans juguin en jocs cooperatius i no de competició, i posar-los reptes que hagin de superar junts i no de manera individual.