Reduir els greixos, els sucres i augmentar les vitamines i el consum de verdura. Aquest és el repte plantejat a la xerrada trimestral organitzada per l’Escola de Mares i Pares de l’AMPA. La nutricionista Àstrid Barqué (@astridbarque) va ser l’encarregada d’explicar sense embuts quina és la pauta per aconseguir una alimentació saludable a casa, i especialment per als infants. Els bolis i les càmeres dels telèfons van treballar de valent mentre l’Àstrid explicava opcions –completament noves per la majoria dels 30 assistents- alternatives als esmorzars de cereals, entrepans, galetes i llet (de vaca).

El context> La nostra cultura encara arrossega la postguerra. En general, els nostres fills no queixen desnodrits i tenim a l’abast tots els elements necessaris per oferir-los una alimentació saludable.

La publicitat> Hem de ser extremadament crítics amb allò que s’anuncia. Llegir entre línies els “baix contingut amb greixos” o frases semblants.

Les etiquetes> Quan anem al súper, tots a llegir l’etiqueta del que comprem. Decantem-nos pels productes amb un contingut baix de sucres i greixos.

Mètode plat> Pels nostres fills, els àpats principals han d’incloure un 50% de carbohidrats, un 25% de proteïna (els llegums també ho són!) i un 25% de fruita i verdura.

Nutrients> A cada plat hi ha d’haver 3 colors, en referència a la varietat d’aliments. Intentem que sempre hi hagi algun aliment cru com fruits secs, fruita, suc de taronja…

Tots a la cuina> Dedicar una mica més de temps a la cuina –deixem a la nevera ja fet la crema freda, o arròs, mill, fajol, quinoa-.